Integrale onderwijskwaliteit

Keuze leerlingvolg-systemen

De tijd van toetsen is weer aangebroken. De komende weken zijn de meeste scholen in Nederland weer onafhankelijke toetsen aan het afnemen. Vaak zijn dit de CITO M-toetsen. Dat is altijd al een moment waarop je benieuwd bent naar de vorderingen van de leerlingen, maar in deze tijd met quarantaines en een verlengde kerstvakantie helemaal.

Veel scholen en besturen staan voor een keuzemoment: stappen we vanaf CITO 3.0 over naar CITO Leerling in beeld of kiezen we voor één van de andere aanbieders? Daarbij komen veel vragen voorbij, zoals:

– Waar letten we eigenlijk op bij de keuze voor een leerlingvolgsysteem?

– Waarin verschillen de leerlingvolgsystemen van elkaar?

– Welke extra’s biedt ieder leerlingvolgsysteem?

Vanuit Melior Advies denken we graag met je mee. We hebben de vier aanbieders (IEP, Boom, CITO leerling in beeld en DIA) naast elkaar gelegd. In een presentatie van zo’n anderhalf uur bespreken we onafhankelijk de verschillen en geven adviezen over waar je aan kunt denken bij de keuze. “Heel helder” en “Dit geeft ons richting in de keuze” zijn de reacties van besturen die zo’n presentatie al gevolgd hebben.

Interesse? Neem contact op met Henk van der Woude (hvanderwoude@melioradvies.nl) of Tanja Vergeer (tvergeer@melioradvies.nl).

Audits, de onderwijskwaliteit op de foto!

Icoon lees_verder