De IB-er die cijfers laat leven?

Hoe kan ik cijfers vertalen naar een concrete aanpak in de klas? Voor veel leerkrachten is dat een uitdagende puzzel. De IB-er heeft daarin een begeleidende rol. Maar… hoe pak jij dat als IB-er aan? Hoe ben je een intern begeleider?

Melior Advies wordt door IB-netwerken geregeld ingeschakeld om over deze vragen mee te denken. En uiteraard nemen we dan het Melior Dashboard mee. Dat is een handig hulpmiddel om te zien hoeveel leerlingen op weg zijn om de minimumdoelen van 1F of de streefdoelen van 2F en 1S te halen. Uiteraard kunnen we meekijken naar de data.

Maar wat we nog liever doen: met IB-ers nadenken over hun rol. Hoe maak je de data praktisch voor de leerkracht? Wat is er dan terug te zien in de klas? En hoe maak jij als IB-er het verschil?

De adviseurs van Melior Advies hebben veelal een IB-achtergrond, of werken als interim IB-er. Zij hebben zelf dus ook met deze vragen te maken. En bovendien: in een IB-netwerk is het fijn om met elkaar mee te denken!

Laat een reactie achter