Leiderschap & Team- ontwikkeling
Herregistratie schoolleiders
Ben jij schoolleider of bestuurder en wil je jezelf en je organisatie ontwikkelen?
Kies dan voor een leertraject op maat, waarbij je competenties ontwikkelt die aansluiten bij de ambities van jouw organisatie. Onze adviseurs
maken samen met jou en je werkgever een leerroute en vanuit het gezamenlijk leerperspectief gaan jullie aan de slag. Natuurlijk krijgen jullie
hierbij persoonlijke begeleiding van onze adviseurs en andere inspirerende specialisten. Op deze manier ontwikkel je jezelf, help je de organisatie echt verder én werk je (als je wilt) aan je herregistratie.
Leren in het perspectief van de eigen organisatie
In het programma Leren in perspectief ontwerpen adviseurs van Marnix Onderwijscentrum, Penta Nova en Melior Advies in nauwe samenwerking met bestuurder en schoolleiders een leerroute die aansluit bij de leerwensen van schoolleiders én bij de strategische agenda van de organisatie.
Beter nog: de schoolleiders en bestuurder worden gefaciliteerd en uitgedaagd om tot een passend, uniek én gezamenlijk leerperspectief te komen, geïnspireerd op de thema’s van het Schoolleidersregister Primair Onderwijs. De organisatiekoers én de onderscheidende competenties
die schoolleiders en bestuurders voor die koers nodig hebben, komen bij elkaar in het programma Leren in perspectief.
Leren in perspectief:
• Professionalisering van schoolleiders en bestuurders
• Afgestemd op de eigen leerwensen en leerwijzen
• Gestimuleerd door samen leren
• Verbonden met de koers van de eigen organisatie
• Desgewenst leidend tot herregistratie
Onze werkwijze in een schema
Hieronder lees je op welke wijze het programma Leren in perspectief binnen jouw organisatie precies op maat gemaakt wordt.
Intake- en analysefase | Organisatie-ambities, persoonlijke en gezamenlijke leerwensen in kaart: Intake met de bestuurder over de strategische agenda Competentiegericht interview met bestuurder en schoolleider Eventueel en desgewenst verzamelen van 360 graden-feedback Duiding van deze informatie en prioriteitstelling |
Ontwerpen | Ontwerp met bestuurder en schoolleider(s) van een persoonlijk en gezamenlijk leerperspectief met leerinhoud, leervorm en leeromgeving |
Leren en reflecteren | Bestuurder en schoolleider gaan aan de slag met het ontworpen leerperspectief Bestuurder en schoolleider reflecteren op de eigen en de gezamenlijke ontwikkeling, toetsen hun leren en ontwikkeling aan de organisatieambities en stellen het leerperspectief waar nodig bij |
Resultaat | Bestuurder en schoolleider delen hun progressie; indien gewenst vastgelegd in een gepersonaliseerd portfolio (informeel leren) of afgerond op een andere wijze (formeel leren). Herregistratie is mogelijk. |
Een vrijblijvend gesprek?
Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over deze vorm van professionalisering. E-mail Jolijn van de Hoef via moc@hsmarnix.nl of Peter Helmantel via info@melioradvies.nl of stuur een
e-mail naar info@pentanova.nl www.marnixonderwijscentrum.nl/lereninperspectief